evenimente 2025

  • Cont nou
  • Autentificare
  • Newsletter
  • GDPR
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
  • YouTube
  • Meniu
  • Home
  • La zi
    • La zi
    • Știri
    • Actualitatea
    • Editorial
    • Produse & promoții noi
  • FMCG
    • Analize și tendințe
      • Băuturi alcoolice
      • Băuturi nealcoolice
      • Cafea și dulciuri
      • Produse lactate
      • Produse din carne
      • Produse de bază
      • Produse de îngrijire personală
      • Produse de îngrijire a locuinței și curățare
      • Alte produse alimentare
    • Sustenabilitate & CSR
      • CSR
      • Sustenabilitate
      • Ediția 2024
      • Ediția 2023
      • Ediția 2022
      • Ediția 2021
      • Ediția 2020
      • Ediţia 2019
      • Ediţia 2018
      • Alte articole
    • Branduri cu buletin de România
    • Oameni de 5 stele
    • Transformers Brands
    • Trendsetteri
    • Branduri pentru 100 de ani
    • NOI pentru România
    • Piețe de cinci stele
    • Ghid furnizori
    • Video
  • Retail
    • Harta retailului modern
    • Magazine de top
    • Comerț modern
    • Comerț tradițional
    • Info retail
    • Ghid Retail Modern
    • Ghidul comerciantului
  • Evenimente
    • Trade Marketing Congress
      • Februarie 2025
      • Februarie 2024
      • Martie 2023
      • Martie 2022
      • Martie 2021
      • Martie 2020
      • Martie 2019
      • Martie 2018
      • Martie 2017
      • Martie 2016
      • Februarie 2015
      • Februarie 2014
      • Februarie 2013
      • Februarie 2012
    • Ambalaje 360
      • Aprilie 2025
      • Aprilie 2024
      • Aprilie 2023
      • Aprilie 2022
    • BBRO
      • Mai 2025
      • Mai 2024
      • Mai 2023
    • CSR Excellence
      • CSR Iunie 2024
      • CSR Iunie 2023
      • CSR Iunie 2022
      • CSR Iunie 2021
      • CSR Septembrie 2020
      • CSR Iunie 2019
    • Club Retail
      • Octombrie 2024
      • Octombrie 2023
      • Octombrie 2022
      • Octombrie 2021
      • Octombrie 2020
      • Octombrie 2019
      • Octombrie 2018
      • Octombrie 2017
      • Octombrie 2016
      • Octombrie 2015
      • Octombrie 2014
      • Octombrie 2013
    • Premiile PIATA
      • Noiembrie 2024
      • Noiembrie 2023
      • Noiembrie 2022
      • Noiembrie 2021
      • Noiembrie 2020
      • Noiembrie 2019
      • Noiembrie 2018
      • Noiembrie 2017
      • Noiembrie 2016
      • Noiembrie 2015
      • Noiembrie 2014
      • Noiembrie 2013
      • Noiembrie 2012
      • Octombrie 2011
      • Octombrie 2010
      • Octombrie 2009
      • Octombrie 2008
    • Marketing Conference
      • Aprilie 2018
      • Aprilie 2017
      • Aprilie 2016
      • Martie 2015
      • Martie 2014
      • Aprilie 2013
  • Business
    • Special
    • Profil de manager
    • Strategii de piață
    • Topurile PIATA
    • Marketing & publicitate
    • Start-up Brands
    • Consilier
    • Research
    • Resurse umane
  • Info companii
  • Contact
  • Revista
  • Pagina principală
  • FMCG
  • Analize și tendințe

Bunul gust e la mare preţ: piaţa condimentelor a crescut cu 63% în 5 ani

Scris de Valentin Gros Publicat Marți, 20 Mai 2025 11:50
||
Consumul de condimente, mirodenii şi plante aromatice reprezintă un indicator al nivelului de emancipare a societăţii. Folosim tot mai multe astfel de produse, în combinaţii consacrate sau inedite, oferite de producători sau provenite din iniţiative proprii, în căutarea bunului gust culinar, a rafinamentului gastronomic sau a savorilor preparatelor de pe alte meridiane. Încă de acum trei ani, revista Piața vorbea despre „transformarea radicală a acestei piețe”, în contextul unui „solid fundament cultural”. Călătoriile în străinătate, ...

Creşterea în simbioză cu alte categorii: modelul siropurilor concentrate

Scris de Valentin Gros, Cristian Bădescu Publicat Miercuri, 12 Martie 2025 12:01
||
Aşa cum funcţia creează organul, tot aşa noile obiceiuri de consum şi noile ocazii de consum creează categoria. Siropurile concentrate există pe piaţă de mult timp; subsemnaţii (decreţei) îşi amintesc de ele din rafturile de la „Alimentara”, unde se găseau (când se găseau) câteva sortimente - vişine, zmeură, lămâie, căpşuni, trandafiri – într-un ambalaj unic, specific. În anii din urmă, diversificarea ofertei, multitudinea de furnizori şi de branduri au configurat o categorie a siropurilor din ...

Vânzările de ouă, proporţionale cu nivelul de trai al găinilor

Scris de Valentin Gros, Cristian Bădescu Publicat Miercuri, 12 Februarie 2025 11:03
||
Producția de ouă din România ocupă un loc fruntaș în UE şi este îndeajuns de mare pentru a satisface necesarul de consum intern, iar intrările din extern (din spaţiul UE şi importuri din Ucraina) sunt minore, dar nu tocmai inofensive. România este singura ţară din UE în care majoritatea ouălor provin de la găini crescute în aer liber, aceasta întrucât baza producţiei rămâne în gospodăriile populaţiei. Însă este o tendinţă clară de creştere a importanţei ...

Efectul plafonării adaosului comercial asupra vânzărilor de ouă

Scris de Cristi Bădescu Publicat Vineri, 24 Ianuarie 2025 21:16
||
Care este singurul tip de ouă inclus în lista produselor alimentare la care adaosul comercial este plafonat începând din vara anului 2023? Şi care este singurul tip de ouă ale cărui vânzări au scăzut în 2024 faţă de anul precedent? Aceste întrebări au un răspuns comun: ouăle tip M, cu gabaritul mediu. Potrivit datelor de retail audit furnizate de RetailZoom, vânzările cantitative de ouă tip M au scăzut în anul 2024 faţă de anul 2023 ...

Producătorii interni domină piaţa ouălor de consum. Gospodăriile individuale contribuie cu peste 60%

Scris de Cristi Bădescu Publicat Luni, 13 Ianuarie 2025 19:59
||
Producţia internă de ouă s-a stabilizat în jurul nivelului de 6 miliarde de ouă, conform Institutului Național de Statistică (INS), în ultimii trei ani pentru care există date oficiale, 2021 – 2023. În aceeaşi perioadă, intrările totale de ouă din afara ţării au scăzut de la 385 de milioane la 300 de milioane sau – raportat la producţia internă - de la 6,5% la 5%, potrivit aceleiaşi surse. Datele provizorii ale INS pentru primele ...

Piaţa «Pet Food» a depăşit un miliard de euro

Scris de Valentin Gros Publicat Vineri, 13 Decembrie 2024 10:37
||
Câini, pisici, hamsteri, papagali și alte necuvântătoare fac parte, în număr tot mai mare, din gospodăriile românilor. Nu numai la oraș, ci și în mediul rural, animalele încep să nu mai fie considerate „utilitare”, ci „de companie”, ba chiar să fie privite ca membri ai familiei. Acest comportament a generat o piață tot mai consistentă a hranei specializate pentru animalele de companie: valoarea vânzărilor este acum de patru ori mai mare decât în urmă cu ...

Delegare de competenţă: consumatorii transferă producătorilor prepararea gemurilor şi dulceţurilor

Scris de Valentin Gros Publicat Luni, 18 Noiembrie 2024 10:51
||
Piața conservelor din fructe are un grad de diversitate uriaș. Numai la dulceață, gem și magiun, rafturile magazinelor oferă cumulat peste 500 de SKU-uri, fără a mai adăuga şi celelalte subcategorii: marmelada, piureurile, pastele şi şerbeturile din fructe. Majoritatea (mai corect, imensa majoritate) sunt fabricate local şi comercializate sub branduri autohtone. Această „explozie” de produse – care vin pe piaţă de la un număr de producători de asemenea în creştere – este determinată de schimbarea ...

Analiză: Piața dulcețurilor fierbe. Peste 500 de sortimente

Publicat Luni, 28 Octombrie 2024 19:36
||
Piața conservelor dulci din fructe are un grad de diversitate uriaș. Numai la dulceață, gem și magiun, rafturile magazinelor oferă cumulat peste 500 de SKU-uri, după cum relevă datele companiei de cercetări de piaţă RetailZoom. Dar pe lângă aceste tipuri de conserve de fructe mai sunt și altele, cum ar fi marmeladă, pastă, piure sau șerbet de fructe. Iar numărul producătorilor, precum și al sortimentelor, se află în general pe un trend ascendent. Astfel, numărul ...

Zacusca iese din post

Scris de Valentin Gros Publicat Miercuri, 16 Octombrie 2024 14:10
||
Consumul de zacuscă a devenit semnificativ şi în afara perioadelor de post Gustare tradițională, zacusca își menține caracterul de aliment cu consum sezonier, dar au apărut semne de schimbare. Producătorii și retailerii fac cele mai mari vânzări pe timp de post (în special al Crăciunului), dar consumul creşte și în celelalte perioade ale anului, aşa încât încep să apară campanii promoționale care țintesc îndeosebi consumatorii preocupați de alimentație sănătoasă, cu apetit pentru sortimentele vegetale. Afacerea ...

Îngheţata, ca racheta! Trei explicaţii ale creşterii uluitoare a pieţei în volum

Scris de Valentin Gros Publicat Luni, 15 Iulie 2024 10:32
||
 Vânzările de înghețată au crescut senzaţional în ultimele 12 luni, într-un ritm care acum 3-4 ani ar fi însemnat un vis frumos – ne referim la vânzările cantitative exprimate în litri, nu în bucăţi, ca să nu existe dubii. De ce această dinamică? Pentru că businessul își pierde, încet-încet, caracterul de sezonalitate, îngheţatele fiind consumate pe tot timpul anului, desigur în cantităţi diferite în sezonul rece şi în cel cald. Un alt factor care ...
  • Prec
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Mai departe
  • Sfârșit
Pagina 1 din 16

Box club 2025

Revista Piața EDIȚIA DIGITALĂ, #227 iulie 2025

Piata 227
Editia curenta Arhiva revista

Box premii 2025

Supliment CSR #8, iulie 2025

CSR 2025
Editia curenta Arhiva revista

Supliment Oameni de 5 stele, mai 2025

O5S 2025
Editia curenta Arhiva revista

banner 2025

BBRo box 2025

box csr 2025

HARTA RETAILULUI MODERN

Harta Retailului Modern

Nou! Harta retailului modern din România.

Pdf Harta Retailului Modern 30-06-2025

banner cumpana

Banner A360 2025

Box TMC 2025

NEWSLETTER

Newsletter Piata

Nu scăpa nici un titlu important despre FMCG & Food Retail !

Abonează-te la newsletterul Piața acum !

INFO COMPANII

  • Descoperă noul ambalaj Tchibo Exclusive!
    Descoperă noul ambalaj Tchibo Exclusive!
  • Oti lansează cutia pop-up cu lavete din microfibră – soluția perfectă pentru o curățenie eficientă și sustenabilă!
    Oti lansează cutia pop-up cu lavete din microfibră – soluția perfectă pentru o curățenie eficientă și sustenabilă!
  • La Strada Gelato a strati
    La Strada Gelato a strati
  • Răsfăț la caserolă: Corso și 5 to go aduc Salted Caramel Caffe Latte în varianta de 900 ml, pentru toți iubitorii de cafea
    Răsfăț la caserolă: Corso și 5 to go aduc Salted Caramel Caffe Latte în varianta de 900 ml, pentru toți iubitorii de cafea
  • FrescoVerde – cultivat și congelat în România, cu adevărat!
    FrescoVerde – cultivat și congelat în România, cu adevărat!
Revista Piaţa

VIDEO

© 2006-2024 S.C. PIATA TRADE SERVICES SRL. Toate drepturile sunt rezervate | Powered by
Newsletter Piața